Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega

Nõustun
Raportisse

Tehnoloogiatrendide ülevaade haridusrahvale

Leitud: 0 tulemust

Kiirtee iseseisva õppeni

Veebruarikuus lisasime “Hariduse tehnoloogiakompassi” uue personaliseeritud õppe peatüki. Eksperdid tõid välja kaks olulist oskust, mida personaliseeritud õppimine õpilastelt nõuab: oskus uusi tehnoloogiaid kasutada ja võime iseseisvalt õppida – ise oma õppimist planeerida, jälgida ja kontrollida. 

Senine õppekorraldus, kus tund kestab 45 minutit, õpilased on vanuse kaupa klassidesse jaotatud ning õpivad sama õppekava järgi, personaliseeritud õppe elluviimist ei soodusta. Kuid tehnoloogiakompassi uusi teemapeatükke esitledes ei osanud me uneski näha, et vaid kuu aja möödudes oleme ühtäkki kõik olukorras, kus klassikaline õppekorraldus kaob pea üleöö ja tuleb kohaneda uue normaalsusega. Sellisega, kus nii õpetajatel kui ka õppijatel on vaja palju rohkem iseseisvust ja enesejuhtimist. See aeg on andnud meile kõigile – õpilastele, õpetajatele ja meie kõrval ka lapsevanematele – võimaluse digioskusi ja enesejuhtimist treenida.

Vaata järele: koolid jagavad kogemusi 

Nüüd kuluvad marjaks ära nende koolide kogemused, kus iseseisva õppimisega on juba aastatepikkune kogemus. HITSA ja Clanbeat korraldasid koostöös Rocca Al Mare Kooli, Roostiku kooli ja Audentese e-gümnaasiumiga neli iseseisva õppimise teemalist veebiseminari, mis keskendusid erineva vanuseastmele. Rääkisime õpetajatega, kelle õpilased juba mitu aastat ise endale plaanid seavad ja ise nende järgi õpivad. 

Seminaridel toovad praktikud välja näiteid ning erinevaid viise, kuidas õpetajad ja lapsevanemad saavad õppijaid toetada. Õpetajad jagavad häid soovitusi lapsevanemaile, õppijaile ja teistele õpetajatele, aga saavad ise vastu häid soovitusi ka iseseisva õppe kogemusega õppijailt. 

Seminare saad näha HITSA videokanalis, kuid mõned videotes kuuldud nõuanded kogusime ka siia:

Õpetajalt õpetajale:

  • Kõige olulisem on hea õppimise juhend ning tagasiside andmine! 
  • Mõtle asjad rahulikult läbi ja alusta vähesest – juurde lisada saab alati. Liigu edasi samm-sammult. 
  • Ära oota esimesel korral õppijalt (ega ka endalt) täiuslikku sooritust. Päris alguses tuleb ebaõnnestumisi vaadata kui õppetunde.
  • Õpetajad, andke õppijatele pikemaid ja ambitsioonikamaid ülesaindeid, kus on valikuvabadust ja ka selge eesmärk, milleni püüelda. Kui me tahame kasvatada vastutustunnet õppijas, tuleb seda vastutuse võtmist neile ka võimaldada.
  • Õppimise eeldus on vigade märkamine.
  • Õppijale võiks jääda tegutsemisvabadus. Kriis on suurepärane võimalus harjutada vabaduse andmist ja vastutuse kandmist.
  • Lastele meeldib olla ühel päeval pikemalt ühe aine sees.
  • Õpilasele on tähtis võimalus esitleda oma töö tulemust teistele õpilastele.
  • Hinne aga pole alati õppijale üldse tähtis – väga suur mõju ja jõud võib olla  sõnadel.
  • Hoia häid inimlikke suhteid kiire tagasiside abil.

Õpetajalt õppijale:

  • Õppimine on rõõm ja seda tuleb meelde tuletada! Kui tuju paha, tasub vahepeal muuga tegeleda. Ning seejärel jälle rõõmsalt õppimise juurde asuda.
  • Õppija, kui Sa oled hädas – küsi abi! Parem varem kui hilja. Oma murega üksi jääda ei tohi mitte mingil juhul! 
  • Õppija jaoks on kõige olulisem suhtlemine ja eneseväljendus. 

Õppijalt õpetajale:

  • Oluline ei ole faktide kontrollimine vaid see, kas ma saan aru ja oskan seda seostada mind ümbritseva maailmaga.
  • Iseseisev õppimine on hea võimalus arendada oma aja planeerimise oskust. 

Õpetajalt lapsevanemale:

  • Usalda, aga kontrolli – nii vähe kui võimalik, nii palju kui vajalik, aga lase lapsel iseseisvuda.
  • Lapsevanema roll on julgustada last õpetajaga suhtlema.

Saada oma lugu

Kuidas sinu kool või lasteaed tehnoloogiat kasutab ja õpetab? Ootame inspireerivaid koolilugusid, et neid Eesti õpetajatega jagada.

Lisa kommentaar

Aitäh! Sinu kommentaar on saadetud! Kommentaar vaadatakse toimetaja poolt üle enne avalikustamist.