Räpina aianduskool võttis hiljuti kasutusele Eestis ainulaadse roboti, mis külvab seemet, kastab ja rohib – see on kaasaegse ja tuleviku aiapidamise reaalsus. Aedniku vaevaks jääb kogu töö juhtimine läbi arvuti.
Räpina kool leiab, et aiandus liigub juba praegu täiskäigul automatiseerituse suunas, mis tähendab, et kaasaegse hariduse pakkumiseks tuleb koolidel muutustega kaasa minna.
“Hariduste tehnoloogiakompass” osutab, et asjade internet siseneb lähiaastatel jõudsalt haridusvaldkonda nii targa maja tehnoloogiate kui ka õpetamise objektina. Arvatakse, et riistvara muutub kiiresti taskukohaseks ning üha rohkem ilmub turule soodsamaid just õppimise otstarbeks mõeldud komplekte.
Räpinas on tegemist targa aia arendamisega, mis asetab rõhu õppetöös (vähemasti osaliselt) füüsilise pingutuse asemel hoopis sellele, kuidas sellise tehnoloogia võimalusi aianduses rakendada. Mida näitavad automatiseeritud protsessi kaudu koguneva andmed taimede vajaduste kohta? Missuguseid otsuseid selle info pinnalt võiks teha? Mida uut katsetada? Teemasid, millega tegeleda ja suundi, kuhu edasi areneda, on palju.
Asjade interneti tehnoloogia on praktiliseks sillaks, mis toetab andmeanalüütikaga ja tehisintellektiga seotud oskuste arendamist. Selline andmekirjaoskus – graafikute lugemine, tõlgendamine, andmete pinnalt otsuste tegemine oskus on juba täna väga selge konkurentsieelis tööturul, vältimatu juba lähitulevikus.
Saada oma lugu
Kuidas sinu kool või lasteaed tehnoloogiat kasutab ja õpetab? Ootame inspireerivaid koolilugusid, et neid Eesti õpetajatega jagada.
Aitäh! Sinu kommentaar on saadetud! Kommentaar vaadatakse toimetaja poolt üle enne avalikustamist.